fredag 15 oktober 2010

Jag är bebissjuk!

De finns så många söta mammor med deras söta barn. Det är skrik och stress men inget är bättre än att skapa en egen, ny bästis till sig. Man får vara barn igen! Jag blev ju mamma endå relativt tidigt (22 år) och nu är nästa på kommande. Känns bra att det är sex år mellan barnen så hinner man leva sitt liv innan nästa. Det känns bra i alla fall. Jag känner mig redo för nästa!
Idas intresse för hästar har dessutom ökat kraftigt. För att vara min dotter har hon ridigt väldigt lite... När man har hästar som jobb är man kanske inte riktigt lika engagerad i hennes ridning. Ännu. Hon är ju endå bara sex år och i den åldern ska ponnyn och ridning vara på skoj. Men sen, när hon blir äldre, då ska hon få en super ponny som heter typ Billy Boy och hoppar sjutusans. Bråkar ponny jäkeln hoppar mamma på ryggen och visar hut :-) Jag ser oss nog ute på de finländska vägarna i framtiden med ponnisar i lastbil och med mammor, pappor mommor och moffor i släptåg.
Kanske kanske inte.

3 kommentarer:

kaa sa...

Åh, allrafinaste Ida! Min favorit är bilden med spilloljan.

Medan jag tittade på bilderna började jag fundera på att det att du har en mini-me är lite som att lära känna dig när du var riktigt liten. Eftersom vi lärde känna varann först i femman så jag vet ju inte hurudan du var som liten men det här är kanske lite ditåt...?

Maja sa...

Vad skönt att vara bebissjuk när man har en bebis i magen! Kan vara småjobbigt i andra fall. :) Och härliga bilder (såklart ;)!

Rita sa...

Ja hon e för skön min lillknodd! Jo du har en point där Kaa.. Ser nog väldigt mycket av mig själv i henne. Men ida är klokare sku ja säg :)