lördag 14 november 2009

Denna underbara ravuri som ni ser på bild i inlägget innan fick sin första rosett på dagens klubbtävling i dressyr. Han var så fin, min Batman. Han var hur cool som helst och han överraskade mig med att både rygga och hålla galoppen i diagonalerna. Han blir bara starkare och starkare i musklerna. Nu är det dags för lite vila för gossen. Han har lärt sig enormt på tre månader och nu ska vi ägna oss mest åt skogsridning. Oavsett om vi vill eller inte så är vi illa tvungna, för en manege finns inte och skarpa och hårda vägar är snart ett faktum. Passar oss utmärkt!
Sen borde jag ju sätta igång Sumsum också, som hunnit bli snart tre år och jösses vilken bjässe hon blivit. Hon som alltid varit tunn, ynklig, och ursäkta, ful och ruggig. Hon mäter nog 160 tror jag. Jag funderade lite på att sitta in henne nu innan år 2010. Sen får hon ledig hela vägen till våren då inridning ska börja ske på allvar. Inridning?! Så snart! Hon föddes ju just! Tiden bara rinner iväg. Sumsum är enbart tränsvan i nuläget. Hon går dessutom på "lösdrift" (installade under natten) och har inte en tanke på arbete. Lösdrift är BRA. Bra för unga hästar. Vi har byggt om gamla stallet (som egentligen byggdes i tidernas begynnelse till ladugård) till en fungerande lösdrift. Alla unghästar som fötts upp där är starka individer. Jag ska nog börja lite med henne i december. Hon får flytta till "stora" stallet, gå i skola en månad och sen åter tillbaka till lösdriften.
Nu ska ja ut och plocka in kräken som jag slängde ut i morse :D
Ciao!


Sumsum våren -09

Sto efter Carano, blir skimmel. :)

3 kommentarer:

kaa sa...

Hur gick det med Zackie, är hon dräktig ännu?

Rita sa...

Vi har tid på tisdag!

Anonym sa...

Lycka till! Tyymi upp!





H. Mia