fredag 9 oktober 2009

Äntligen fredag!

Just det. Äntligen fredag! Även fast alla dagar ser likadanna ut för mig, så känns alltid fredagar liiiite skönare än till exempel måndag. Tyvärr så förstår ju inte hästar "helger", de behöver likväl mat och tillsyn även då. Så det är bara att knalla till stallet varje dag. :)
Red Suppen idag, han gick gorr bra! Han e för mysig alltså!
Jag har försökt knåpa ihop en video, från en splitterny kamera, men kvaliteten är SKIT dålig! Hur kan det vara så svårt att redigera filmer?! Först får datorn black out och måste stänga alla program, det låser sig och man sliter sitt hår. SEN när datorn svalnat igen, provar jag på nytt. Vad händer? Det blir uppror i datorn och den låser sig igen och måste stänga alla program på nytt. Windows Movie Maker accepterar av någon konstig anledning inte filformatet .mpeg, som det tydligen ska göra då... Gaah. Så då måste ju filerna konverteras. Jaha? Då laddar man ner nått gratis cräp som ska konvertera om till andra filformat som ska kunna användas av wmm. Jag konverterar och kvalitén blir as dålig. Hästbenen rör sig för snabbt och byggnaderna i bakgrunden "hackar". SUCK SUCK SUCK!!!
Äh, här har ni skiten jag jobbat med i 4 timmar:

Inga kommentarer: