måndag 28 januari 2008

GRAND DANOIS



Åååå, jag blir alldeles knäsvag. Kolla så otroligt vackra de är!
Nu har min sambo äääntligen kännt sig redo för en ny hund i huset och valet föll på en Grand Danois, såklart. Svart och tik.

Jag blir allt darrig när jag skriver om Dansk Doggarna för de är så förbannat snygga, jag är så lycklig, har surfat hela dagen (nästan) på jakt efter en eventuell valp.

Men TITTA på dem!! De är JU SÅ ASSNYGGA!!! *paranoidskovar*

De är hundarnas konungar.

De dreglar inte.

De är lugna och tillgivna.

Snälla.

Livliga och glada.

För två år sen fick vi ju ta bort vår egen underbara Donna, som just var en dansk dog, på grund av att hon hade drabbats av epilepsi. Hon var så snäll så snäll, jag saknar henne verkligen...

Sen blir jag så förbannad på folk som rynkar på näsan och säger. "vad ska ni med en sån stor hund, ni som har barn och allt..." SKIT PÅ ER! Vi skaffar vad vi vill. PUNKT.

Men OOOOOO, f*n va de är stiliga!! Jag blir helt kokkkkoooo...! :)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men vad ska ni med en så stor hund, ni som har barn?

(Äh, jag skojar bara, du har så skov att jag måste mobba dig lite.)

Rita sa...

Hahaa!! Mobba du bara... :) Men ÄR dom inte vackra?!? Nu blir jag så där kokkoooo igen. Måste sansa mig.

Jenny H. sa...

Hehe.. bra Kaa! :) Stå på dig bara Rita-gumman! Folk ska ha så jävla mycket åsikter, det är väl inte de som ska ha hunden heller! ...men jag kommer nog att vara mer än försiktig när jag kommer och hälsar på...:)

Rita sa...

Men snälla Jemppari.. Ju större hund destu snällare! Eller hur? Det är dom där små jävlarna som man ska akta sig för. Du vet, de har ju sylvassa små läbbiga tänder. *flinar*

Anonym sa...

En hund som inte dregglar, låter väldigt vettigt!

Anonym sa...

Dreglar inte? Hohohohahahaaa!!
Visserligen rinner det inte ur käftamentet som ur en blodhund, men vi är ganska skickliga på att placera det i taket, på väggarna, kläderna, gardinerna osv. You name it. Men snälla, DET är vi.

Rita sa...

Hm. åtminstone så dreglade inte vår ex hund. Men det finns väl undantag..

Anonym sa...

Jojo. Inte dräglar jag heller, men jag bara sprider saliven lite, för att göra det mera hemtrevligt. Jag glömde presentera mig senast, jag finns under www.bloggen.fi/apollo
Kanske borde jag lägga in en länk på min blogg till den här bloggen, det är ju inte ofta man stöter på så pass doggpositiva människor.

Anonym sa...

bästa hundar som finns, vi har 2...Donna och Scooby, men du...det blir en del dregel blir det väll ;-))

Rita sa...

Ja dom är verkligen bäst! Längtar bara tills vi får vår egen! :) Mickey: Okej okej okej, de dreglar väl då. Vad märkligt, vår ex- hund hette också Donna. :)
Apollo: Du verkar vara en liten filur. Vad jag hörtär du verkligen STOOOOR. Ju större destu bättre (att ta mat från bordet, alltså)

Anonym sa...

STOR ÄR BÄST.... Donna "Madonna"67kg... Scooby"Scoobido" 92kg
och dom ligger såklart med i sängen ;-))

Anonym sa...

glömde... www.sgdk.se hittar men säker bra valpar... lycka till

Rita sa...

Mickey: Ooooo härligt att sova med bjässarna! Har du inga bilder på dem? Svarta?

Anonym sa...

hej ...igen ... du kan ser bilder på Donna & Scooby har http://cid-cb045c97889b9eba.spaces.live.com/
men dom är inte så fina som dina bilder på hästarna:-((

Rita sa...

Mickey: Men ooo så vackra dom är!! Jätte fina! Nu börjar längtans-värkar komma igen! Jag måste sansa mig. Ska för en gångs skull försöka förbereda mig nogrannt inför ett hundköp. Några tips? Doggarna måste ju växa så otroligt på ett år, eller hur?? Ha en bra dag och hälsa doggarna! :)

Anonym sa...

voverna går up 600 gånger deras vikt föste året..min bästa tipps, låt dom vara en Grandis,... så stiligt, och Frolic...massor frolic
om du vill veta mer får du gärna ringa mig eller maila
0761052394 michael_raemaekers@hotmail.com

Anonym sa...

nu fins det massor mer kort av grandissar på http://granddanoisdonna.spaces.live.com

Anonym sa...

Kan rekommendera min kennel om du är intresserad av Svart/Blå Grand Danois. Grandelux.se

Mvh Mandy och Grandisen Tyson
metrobloggen.se/mandylii