måndag 7 januari 2008

Filminspelning nu igen






Japp, då är det dags igen! Ikväll är det filminspelning, kul! Vi hann inte filma allt innan julståhejet och nyåret kom, så nu tar vi igen de sista scenerna. Idag får jag ääntligen göra min "master-make up", dvs en sjukhusscen där huvudrollsinnehavaren är sönder kraschad. Härligt, mycket blod och öppna sår! Love it! Måste kolla mina bilder från inspelningarna så jag får såren och blåmärkena på rätt ställe. För när man filmar (har jag ju erfarat nu då) "hoppar" mellan scenerna. Att till exempel den sista scenen kan filmas redan första eller andra dagen och då gäller det att fota när killen har "små läkande sår" så att man sen får allt på rätt plats för sjukhus scenen. Man kan ju nu som då se i de stora filmerna dessa "blunders". T.ex ena sekunder har killen en slips på sig och andra sekunden kan slipsen vara borta (det beror då på att det är filmat på olika dagar, fast det är samma scen) Så det gäller att ha koll som regissör. Därför är det bra att fotografera så vet man. :)


Ciao!

Inga kommentarer: