torsdag 24 maj 2012

Veckan som gått

En fullspeckad vecka. Verkligen.
Vi började helgen med att ordna tävlingar lördag och söndag. Jag tävlade med tre hästar i hoppningen och alla gjorde bra ifrån sig. Hästarna var unga eller orutinerade så baserat på deras utbildningsnivå var jag mycket nöjd! Min unghäst hoppade riktigt bra, han tycks ha ett bra hinderhuvud. Låter toppen!
Sen på dressyren följande dag gick det inte lika bra, min unghäst tyckte att det räcker och kastade av mig. Nå egentligen hoppade jag av, för jag insåg att jag eventuellt minimerar skadorna om jag hoppar av i tid, innan farten hinner öka. Sagt och gjort, där låg jag och käkade grus.
I början på veckan var jag stel och krokig. Men efter en tid började det släppa.

Jag är på gång med Thunderbird som är på skolning hos oss. Han är en riktig mysig och snäll kille, trots att han är en hingst på 4 år. Han är e Sternkönig.















En fin morgon fick jag gå och leta efter våra två 3 åringar som ansåg att gräset är grönare på andra sidan. Och visst hittade jag dem: powernappning på grannens äng...
















Äntligen börjar allt torka upp. Även vår ridbana, härligt!!

Inga kommentarer: