fredag 11 februari 2011

Meet my Melker


Jag har sluppit min gravidmage, den ligger nu på utsidan vid namn Melker. :) Han är precis som de flesta småbarn brukar vara.. skiter, kissar, äter och grinar. Han blir inkommande helg 1 månad gammal, va fort det går! Tänk, en månad sen jag låg där på den hemska sängen vid BB och kämpade med gossen i flera timmar innan det beslöts att det blir kejsarsnitt. Att få ryggmärgsbedövning var som himmelriket på jorden! Alla smärtor försvann direkt och mina ben blev alldeles varma och jag bara njöt. Tårarna kom när jag för första gången hörde han gråta. En djup lättnad av att allt äntligen var över. Fast.. jag hade nog inte räknat med att de kommande dagarnas återhämtning efter kejsarsnittet... Jag fick ligga orörd på rygg i två dagar. Snittet är ca 10-15 cm och det sved och brände till ordentligt när man rörde sig, ni mammor som blivit snittade vet vad jag pratar om.

Nu är vi hemma och snart börjar vi få in rutinerna, jag börjar återhämta mig nästan helt från mitt barnafödande. Nä nu ljuger jag nog lite granna. Är ännu försiktig med att använda magen så min rygg får bära det mesta, vilket också känns på kvällarna. Att Melker väger 5kg redan nu vid en månads ålder är ju inte till min fördel precis :)

Min plan är att mocka Susporis box varje dag och sen öka antalet vartefter kroppen godkänner. Trevligt att börja jobba igen!

Inga kommentarer: